חייגו 08-6878020

מורשה טסלה

כיוון פרונט לכל סוגי הרכבים

המטרה של תקנה 309 היא לוודא שרכבים לאחר תאונה יקבלו טיפולים מקיפים כדי לאפשר להם לשוב בבטחה לכבישים.

אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים ורגועים בידיעה שהצוות המקצועי המיומן שלנו ינקוט בכל המאמצים הנדרשים, בהתאם להנחיות היצרן, לטפל ברכב שלכם, כך שתוכלו לנהוג בבטחה ולצאת לנסיעות עירוניות או ארוכות ברחבי הארץ.

תקנה 309 נוגעת למקרים רחבים של תאונות, כמו גם למקרים בהם הנזקים לרכב הם משמעותיים ועלולים לסכן אתכם, את הנוסעים איתכם ברכב, ואת הנהגים האחרים על הכביש.

שירותי דיאגנוסטיקה, כיוון פרונט, וכל התיקונים הנדרשים לביצוע לאחר תאונות, כמו גם שירותי תחזוקה קבועים, זמינים במרכז השירות שלנו על ידי אנשי המקצוע המוסמכים והטובים ביותר בתחום, שעוברים הכשרות קבועות ברמת היצרן, ועם קבלת תעודת הבדיקה מטעמנו, תוכלו לשוב לנהיגה בטוחה.

מה זה בכלל כיוון פרונט

כיוון פרונט (קרוי גם "כיוון גלגלים", או "כיוון סרנים") היא פעולת תחזוקה מקובלת, אשר נועדה לוודא שגלגלי הרכב נפגשים עם הכביש בזווית ובצורה הנכונה. הוראות היצרן מפרטות את נתוני הזווית המתאימים, והזוויות מחולקות למספר סוגים, כמו "Camber", "Caster", "Toe in", "Thrust angel" וכדו'. בדיקה זו הכרחית מכמה סיבות כאשר המרכזיים שבהם הינם:

בטיחות

זווית הצמיגים משפיעה על אזור המגע של הצמיג והכביש, כך שזווית שאינה אופטימלית פירושה מגע מצומצם וממילא אחיזת הרכב בכביש נפגעת, ומרחק הבלימה מתארך. בנוסף, כאשר ישנו חוסר איזון בין שני הצמיגים המקבילים והאחיזה אינה זהה, נוצרת "משיכה" לצד אחד של הנסיעה, והדבר עלול להיות מסוכן בפניות.

שחיקה

כאשר הזווית בין הצמיגים היא מדויקת, הלחץ מתחלק בצורה אופטימלית בין חלקי הצמיג והשחיקה מינימלית. כאשר הזוויות אינן מדויקות, חלקים מסוימים מהצמיג נתונים לשחיקה מוגברת, והבלאי של הצמיגים גדל. במקרים קיצוניים עלול להיווצר לחץ גדול במיוחד על חלק מסוים בלבד של הצמיג, והדבר עלול להוביל לקריעתו.

חסכון בדלק

כיוון פרונט מאפשר אחיזה מקסימלית של הצמיגים בכביש, וממילא האנרגיה המושקעת בתהליך הנסיעה היא מינימלית וצריכת הדלק יורדת.

חשוב להבין שבדיקת פרונט שגרתית מצמצמת את שחיקת הצמיגים וחוסכת בדלק, כך שבהסתכלות רחבה היא בעצם חוסכת לכם כסף.

מתי מומלץ לעשות בדיקת כיוון פרונט?

אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה של בדיקת כיוון פרונט, אולם מומלץ לבצע בדיקה זו בכל המקרים הבאים:

  • אם רכבכם עבר תאונה, ואתם מבצעים בדיקות עבור תקנה 309.
  • אם שמתם לב ששחיקת הצמיגים ברכב אינה אחידה.
  • בכל החלפה של חלקים הנוגעים לסרנים או למערכת ההיגוי.
  • לאחר החלפה של צמיגים.
  • אם אתם מבחינים שהרכב אינו מאוזן במהלך הנסיעה, וישנה נטייה לצד אחד.
  • אם גלגל ההגה שלכם לא מתמרכז, או לא חוזר בצורה מלאה לאחר סיבוב.

בנוסף למקרים אלה, מומלץ לערוך בדיקת כיוון פרונט כחלק מסט הבדיקות התקופתיות בכל שנה, עקב החשיבות הגדולה של בדיקה זו.

איך מתבצעת בדיקת כיוון פרונט

בדיקת כיוון פרונט נעשית בשני שלבים מרכזיים – בשלב הראשון מעלים את הרכב באמצעות ליפט, ומתקינים על הגלגלים חיישנים קטנים, שמשדרים למחשב המרכזי נתונים שונים. באמצעות חיישנים אלה מרכיב המחשב תמונה תלת ממדית מדויקת של מבנה המערכת וזווית הגלגלים. בשלב השני בודקים האם זוויות הצמיגים תואמות את הוראות היצרן, ובמידה וקיים פער יש לכוון את הסרנים לזווית הרצויה. הליך הכיוונון נעשה באמצעות משוב רציף מהחיישנים והמחשב, כך שהתוצאה המתקבלת היא מדויקת ברמה גבוהה.
משך הבדיקה משתנה, אולם מקובל לומר שכיוון גלגלי הפרונט אורך מעט פחות משעה. שימו לב שבמידה ויש צורך בכיוון הגלגלים האחוריים התהליך מורכב יותר, והוא אורך כשעתיים.  

יצירת קשר

יצירת קשר

דילוג לתוכן